-->

2015. március 29., vasárnap

11❤ - A kamu barátnő

{Níla}

2014. július 13. 18 óra 05 perc (Corinthians stadion, São Paulo)

            - Most mit csináljunk?- kérdeztem kétségbeesve.
            - Visszamegyünk és megnézzük a meccset. Majd utána kitalálunk valamit.
A mérkőzés második fele nem volt kevésbé izgalmas, mint az első félidő, ennek fényében tomboltuk végig a hátralévő perceket. Neymar a 71. percben büntetővel szerzett vezetést a hazai csapatnak, nem kis örömöt okozva ezzel a lelátón lévő szurkolóknak. A meccs utolsó találata Oscar nevéhez fűződik, aki a 91. percben bombázott a horvátok kapujába, így Brazília 3-1-es végeredménnyel megszerezhette a győzelemért járó 3 pontot.
            - Hát gyerekek, ez csúcs volt!- lelkendezett Noel.- Már imádom ezt a vébét.
            - A vébéket nem lehet nem szeretni.- mosolyogtam rá.
            - Jó, ez igaz. Viszont a csapatod teljesítménye nagyban befolyásolja a világbajnoksággal kapcsolatos érzelmeidet.- nézett rám a mosolygó szemeivel.- Melyik volt a kedvenced?
            - A 2010-es.- vágtam rá gondolkodás nélkül.
            - És miért?- kérdezte, de persze tudta a választ.
            - Hát természetesen leginkább a végkimenetel miatt…- mondtam, de a vigyorgása alapján rájöttem, hogy csak a saját gondolatát akarta igazolni.
            - Na látod. Ha majd visszagondolsz erre a vb-re, biztosan először a kedvenc csapatod/csapataid eredménye jut eszedbe, csak aztán maga a világbajnokság.
            - Oké, felfogtam, te géniusz.- paskoltam meg a vállát.- De ne bízd el magad, nem mondtál olyan okosságot.
            - Már hogyne mondtam volna. Fogadjunk, hogy ilyenekre soha nem gondoltál még.
            - Fogadjuk, hogy igen.- tettem keresztbe a karjaimat.
            - Olyan makacs vagy.- vizslatott oldalra döntött fejjel, de a szemeiben vidámság tükröződött.
            - Níla!
            - Igen?- fordultam a hang irányába. Közben észrevettem, hogy már csak néhány ember tartózkodott a lelátókon. Még mindig hihetetlen, hogy pár órája itt vigyáztam Davi Luccára.
            - Gondolkoztam…- kezdte Szandi.- De nem jutottam semmire.
Csak néztem rá. Nem tudtam, hogy ezt most komolyan gondolja, vagy… tényleg nem volt semmi ötlete.
            - Hát… oké.
Nem tudtam, mit mondjak erre.
            - Miért nem adjuk le simán a portán?- kérdeztem meg egyszerűen.
- Az nem lenne túl jó ötlet…
            - Miért?
            - Mert… Azt hiszem, elrontottam a telefont.
            - Hogy érted, hogy elrontottad?- meredtem rá tágra nyílt szemekkel.
            - Meghibásodott. Izé, a meccs alatt videóztam, meg fényképeztem vele, aztán visszaraktam a farzsebembe, és amikor újra megnéztem, az általam készített képek jelentek meg… de nem tűntek el.
            - Azt akarod mondani, hogy bármit is csinálsz az iPhone-nal, meg sem nyikkan?
            - Nem igazán.- mondta lehajtott fejjel.
            - A francba. El kell vinnünk egy szerelőhöz.
            - Egy szerelőhöz?? És mit mondunk neki?? Ja, igen, tulajdonképpen ez Neymar telefonja, csak véletlenül nálam maradt és dokumentáltam vele az egész meccset, szóval teljesen bedöglött… Ez szerinted a megoldás?
            - Kitalálok valamit. Talán már ki is találtam.
            - És? Mit fogsz mondani?
            - Azt, hogy Neymar egyik barátja vagyok.
            - Nem hiszem, hogy ez elegendő. Ennél több kell.
            - Mégis milyen több?- kérdeztem halkan.
            - Mondd azt, hogy a barátnője vagy.

{NJr}

            - Megcsináltuk! Sikerült! Győztünk!- kiáltozták a többiek az öltözőben.
            - Hú! Ez király!- huppant le mellém Dani.- Hogy vagy?
            - Jól.
            - Miért nem ujjongsz?
            - Nem tudom.
            - Na! Ne csináld. Mi van már megint?
            - Nem fogtam még fel a dolgot.
            - Nem? Pedig ideje lenne már! Megnyertük az első meccset, ráadásul te ehhez KÉT góllal járultál hozzá! Elképesztő vagy, Neymar. Csak egyszerűen nem tudod elhinni.    
- Lehet.
            - Hát ez kész.- állt fel a padról.- Hé, fiúk! Bíztassuk egy kicsit Neymart!- fordult felém, majd hátrált pár lépést.- Éljen Juninho! Éljen Juninho! Éljen Juninho!
Amikor már mindenki együtt harsogta a az éljenzésemet, feltápászkodtam, mire mindenki elcsendesedett. Várakozásteljesen néztem rám.
            - Vuhúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúú!- kiáltottam torok szakadtamból. Még jó pár ordibálás után zenét akartam bekapcsolni, így a telefonomért nyúltam. Ez nem lehet. Itt kéne lennie. Hol van? Elsápadtam.
            - Hagyd, Ney, majd én.- nyomkorászott David a telefonján, és már el is kezdődött a kedvenc győzelmi dalunk.
            - Nem találom az iPhonomat.- néztem Danira.
            - Biztos megvan valahol. Nem csodálkoznék, ha a meccs előtti állapotodban otthon hagytad volna. Meglesz az, ne aggódj. Most pedig ünnepeljünk!

{Níla}

            - Köszi, hogy elhoztál, Noel.- hálálkodtam.
            - Semmiség. Most már vigyázni fogok rád.- mosolygott rám kedvesen.- Ne menjek be veled?
            - Nem kell, csak muszáj segítséget kérnem valakitől, mert teljesen használhatatlan a telefonom.
            - Mi is a baja?
            - Ööö… Folyton lefagy. Hosszútávon elviselhetetlen.
            - Megértem.- vigyorgott.- Megvárjalak az üzlet előtt?
            - Noel, ne butáskodj, nem fogok elszökni sehova.- mondtam fejcsóválva.- Nem messze innen láttam egy kávézót, ott megvárhatnál.
            - Tuti?
            - Tuti.
            - Rendben, akkor ott várlak majd. Ha 15 percen belül nem jössz, ide fogok jönni.- mondta határozottan. Úgy látszik, tényleg komolyan gondolja ezt az odafigyeléses dolgot. Amellett, hogy egy picit bosszant, még élvezem is.
            Kiszálltam a kocsiból, megvártam, amíg megfordult, majd eltűnt a szemem elől. Elindultam a szerelő bejáratához, és benyitottam. Az ajtó fölé felraktak egy olyan csilingelő szerkezetet, ami jelzi, ha valaki belép az üzletbe. Őszintén szólva, másra számítottam. A helyiség nagy volt és tágas, a méretes üvegablakok miatt, pedig világos és barátságos. Mire odaléptem a pulthoz, meg is jelent egy alacsony, duci mosolygós férfi. Le sem tagadhatta volna, hogy brazil, sugárzott belőle az itteni életérzés.
            - Miben segíthetek, hölgyem?- kérdezte kedvesen. Ó, hölgyem? Tetszik a modora.
            - Egy meglehetősen rossz állapotban lévő telefont szeretnék megjavíttatni.
            - Megmutatná a készüléket, kérem?
            - Hogyne.- nyújtottam át Neymar iPhoneját.
            - Minden rendben, hölgyem?- kérdezte aggódó tekintettel.
            - Persze, csak remélem, meg lehet javítani.- válaszoltam egy erőltetett mosoly kíséretében. Iszonyat ideges voltam, nem csodálom, hogy ez kívülről is látszódott. Egyszer biztosan megölöm Szandit.
            - Ahogy ezt jelenleg meg tudom állapítani, túl lett terhelve a telefon, valamint a képernyője is be van nyomódva egy kicsit. Kié ez a telefon, ha szabad megkérdeznem?
            - Az… az enyém. Ki másé lenne?
            - Ami azt illeti… Azt hiszem, megkaptam a választ. Mit keres önnél Neymar telefonja?
            - Öhm, tudja, nem akartam ezt nagydobra verni… Nem volt ideje megcsináltatni, így megkért, hogy hozzam el helyette.
            - Kérem, ne haragudjon, amiért ilyen személyes kérdéseket teszek fel, de ön miféle kapcsolatban áll vele?
            - A… a… A barátnője vagyok.- sütöttem le a szemem, majd amikor felnéztem rá… izgatottságot véltem felfedezni a tekintetében. Mérhetetlen izgatottságot.
            - Szentséges istenem, hogy nem vettem észre! Ön tényleg a barátnője! Ha szabad megjegyeznem, sokkal elbűvölőbb élőben, mint képeken. Nagyon örülök, hogy megismerhetem, Senhora Marquezine!
Hogy kicsoda? Mi folyik itt? Mindegy, most az a lényeg, hogy elhitte.
- Én is örülök… Megkérhetem arra, hogy teljes titoktartással végezze a munkáját, és ne szivárogtasson ki semmit?
Még az kéne, hogy kiderüljön ez az egész, a végén börtönbe kerülnék, vagy ki tudja.
- Természetesen, hölgyem. Soha senki nem fogja megtudni. Hatalmas megtiszteltetés Neymar telefonját javítani, amit a kedves barátnője hozott el nekem!- lelkendezett. Kezdtem rosszul lenni.
- Mikorra várható a telefon elkészülése?
- Azonnal elkezdem, amint elbúcsúzunk. Holnap kora délutánt mondanék, de ha volna olyan szíves, és leírná nekem a telefonszámát, pontos időpontot tudok majd mondani.
- Ó, természetesen.- mondtam egy kicsit nagyobb nyugodtsággal, és lefirkantottam a számomat a papírra, amit nyújtott nekem. Ez a pár óra csak nem lesz olyan feltűnő neki… Habár ki tudja. A mai világban már mindenkinek a telefonja a legfontosabb.
- Hálás vagyok mindenért, uram. Várom majd az infókat. További szép napot!
- Szép napot önnek is, Senhora Marquezine!

Egy pillanatra összerezzentem, ahogy kimondta a „nevemet”, majd a csilingelés közepette kiléptem az üzletből.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése