-->

2015. május 10., vasárnap

14♥ - Narancssárga méreg

2014. július 14. 11 óra 00 perc (NJr lakása, São Paulo)

{NJr}

            Miután Danival végeztünk a kiruccanásunkkal, úgy döntöttem hazamegyek, és csinálok valami nyugis programot, ami egyáltalán nem veszi igénybe a már rendesen agyonterhelt agyamat. Bementem a konyhába, és kinyitottam a kedvenc szekrényemet.
            - Üres.- motyogtam.- Rafaella!- esett le a tantusz.
Kipakolta az összes kajámat. Kinyitottam az összes szekrényemet és fiókomat, és nem találtam semmi mást, csak zöldséget, gyümölcsöt, csirke- és pulykamellet, még több zöldséget, és vagy 5 kötet szakácskönyvet. Ezt nem hiszem el. Hogy nem vettem ezt észre? Oké, nem voltam itt folyamatosan, de hát mire mindent átpakol! Előkaptam a… Vagyis hát kaptam volna, ugyanis még mindig nincs telefonom. Megkerestem a laptopomat, és megnyitottam az email-fiókomat.
            Édes-drága húgocskám,

     végtelenül hálás vagyok, amiért kiéheztetsz a saját
     lakásomban, ugyanis biztos lehetsz benne, hogy nem
     fogok nekiállni főzni.

     Ui.: a chipseimet meg kérem vissza!!!

Neymar Da Silva Santos Junior, az éhezők viadalának győztese, aki volt olyan leleményes, és beszereltetett egy minibüfét a hálószobájába

Pillanatokon belül csipogott a gépem új emailt jelezve. Megnyitottam, és olvasni kezdtem.

            Édes-drága bátyuskám,

     örömömre szolgált, hogy az egészséges kaja által
     lehetőséget adtam neked arra, hogy 30-nál több évet
     élhess.
    
     Ui.: a chipseket nem tartom meg, odaadom valakiknek,
     akik még abban a korban vannak, hogy nem árt meg
     nekik kkkkhhhhmm.

Rafaella, büszke testvére Neymar Da Silva Santos Juniornak, az éhezők viadala győztesének, akinek nemsokára vendéget küldök, hogy kirámolja a minibüféjét

Ez kész. Az ebben  legdurvább, hogy ő tényleg képes ezt megcsinálni. Egy ideig azon gondolkodtam, hogy mihez kezdjek az ügyben, hogy Rafaella, vagy bárki, akit ideküld, ne tudjon semmiképpen sem bejönni, nem feltétlenül csak azért, hogy a minibüfém megmaradjon, hanem nehogy már csak úgy bejárkáljanak a lakásomba anélkül, hogy tudnám, mikor és hogyan teszik ezt.
Bementem a hálószobámban, hogy meglátogassam a sokat emlegetett titkos raktáramat, kikaptam belőle egy Lays-t, és visszaindultam a konyhába. Kerestem egy nagy tálat, és beleöntöttem a sajtos-tejfölös rágcsát. Leültem a tévé elé, kiválasztottam valami akciófilmet, és sikerült teljesen kikapcsolnom az agyamat. A tálamra nézve kénytelen voltam beismerni magamnak, hogy Rafaellának igaza van.
            - Ha így folytatom, tényleg hamar meg fogok halni.- jegyeztem meg, majd megrándítottam a vállamat, és átadtam magamat a filmnek.

{Níla}

            - Srácok, készen vagytok?- kiáltottam az ajtóból.
            - Egy pillanat!- szólt vissza Szandi az emeletről.
            - Mit csinálnak még?- jött oda hozzám Noel szemöldök ráncolva.
            - Fogalmam sincs.
Amikor végre mindenki elkészült, elindulhattunk a taxival, amely kivitt minket a reptérre. San Salvadorba készültünk, ahol is megnézzük a Spanyolország – Hollandia mérkőzést, amit már nagyon hosszú ideje vártam. A 2012-es európabajnokságra készült Torres mezemben voltam, mert szerettem volna, hogy az emberek útközben is lássák, hova készülök. Nem nagyképűségből, csak szeretném, hogy lássák, hogy büszkén viselem.
Viszonylag simán odaértünk a repülőtérre, hála istennek, most nem volt akkora sor, mint akkor, amikor megérkeztünk. Noel szerint két órás lesz a repülőút (megjegyzés: valójában São Paulo és Salvador között több, mint 9 órás az út, de úgy jöttek ki a dolgok, hogy egy "kicsit" lerövidítettem annak érdekében, hogy a meccs valós időben kezdődhessen), szóval bőven lesz időm idegeskedni repülés közben.
Mindegyik városban, ahol vb meccset rendeznek, megmarad azoknak a kiváltságos helyzete, akik valamilyen formában részt vettek a stadionok világbajnokságra való alkalmasságra tételében. Így volt ez Salvadorban is, ahol Noel révén ingyenesen juthattunk hozzá Salvador egyik népszerű hoteljében egy szobához. A hatalmas épület a belvárosban volt, és a Mercure Salvador Boulevard nevet viselte.
- Hűha, nem semmi hotel.
- Hát nem.- értett egyet Noel.- Amikor hosszú hónapokon át stadionokkal foglalkoztam apával, sokszor már a tököm kivolt az egésszel, de így, hogy a munka gyümölcsét ilyen kiváltságokkal élvezhetem, teljesen megérte. Foci és fényűző hotelek. Azt hiszem, igen jól választottam karriert.
- Én sem panaszkodnék a helyedben.- forgolódtam körbe-körbe, aminek következtében kis híján ráestem egy járókelőre.- Au!- szisszentem fel fájdalmasan.- Hogy is van az elnézést?
- Már elment.- mondta Vera.- Valami baj van?
- Csak a kezem. Amikor nem csinálok vele semmit, akkor szinte meg is feledkezem róla, most viszont, hogy nekivágtam annak a nőnek…- húztam el a számat.
- Kérjünk a recepción jeget?- kérdezte hangjában együttérzéssel.
- Köszi, de nem kell, mindjárt indulhatunk a meccsre.
Ami igaz is volt. Egy óra múlva kezdődik, így amint kipakoltunk a szobánkban, mehetünk is.
Beléptünk a hotelbe, ami belül is legalább olyan szép volt, mint kívülről. Noel elkérte a kulcsot, és beszálltunk a liftbe, ami a negyedik emeletig vitt. Jobbra a harmadik ajtó volt a miénk, így Noelt előre engedtük, és kinyitotta az ajtót.
            - Azta!- ámuldozott Szandi.
A szoba hatalmas volt, és bár úgy tűnt, több légteres, a fürdőszobán kívül minden egybe volt nyitva. Az ajtóból rögtön egy nappali részbe érkeztünk, ahol egy kanapé és tévé volt elhelyezve. Ahogy továbbhaladtunk, a falak egyre jobban összezárultak, még sem értek össze a végén, és a hálórészbe érkeztünk. Itt egy nagy franciaágy volt található, vele szemben egy szekrénnyel és egy lapos tévével. Az egész szobában nagyon odafigyeltek az esztétikai dolgokra is, így nagyon szép és modern dekorációs tárgyakkal dobták fel az összhatást. Éppen a fürdőszobába készültem bemenni, hogy azt is megcsodáljam, amikor eszembe jutott valami.
            - Noel?
            - Igen?
            - Hogy fogunk itt elférni?
            - Ja, hát igen, az, hogy kiváltsággal rendelkezünk, nem jelenti azt, hogy három hálószobás lakosztályt kapunk minden városban, ezeket alapból egy, maximum két személynek tartják fent. De nincs semmi gáz, én alszom majd a kanapén, ti pedig az ágyon. Csak a mai napot kell kibírni, holnap reggel már indulunk is.- kacsintott.- Mi lett a meccs eredménye?
            - Egy-null Mexikónak.- vigyorogtam.- Nem volt könnyű menet, de végül sikerült nekik.
A meccset a repülőút alatt néztem, ennél jobb elfoglaltságot nem is találhattam volna.
            - Valamelyest azért tartok Mexikótól. Mindig van néhány meglepetés a tarsolyukban. Meg hát ugye Chicharito is mexikói, aki a Reálban játszik. Nem piskóta.
            - Hát nem.

Már negyed három is elmúlt, amikor elindultunk a taxinkhoz, ami kint állt a hotel előtt. Két kívül piros, belül sárga szívecskét festettem arcfestékkel az arcomra, Szandiéknak annyira tetszett, hogy nekik is csináltam. És mivel Noel is a mi csoportunkban volt, ő zászlókat kapott, mert a szív nem lett volna az ő stílusa. Odaadtam neki az España baseball sapkámat, mert neki nem volt meze, az arcfestést meg nem találtam elegendőnek. Mivel tudja, hogy ez nekem mennyire fontos, csendben tűrt mindent.
            Az út nem volt hosszú, 10 perc alatt odaértünk az Arena Fonte Novához, amely körül hatalmas volt a mozgolódás. Majdnem elkezdtem bőgni, amikor szemem elé tárult ez a rengeteg ember, akiknek közel a fele piros-sárgában ragyogott. Úristen, soha nem láttam még ilyen szépet. Tulajdonképpen mégis sikerült elsírnom magam. Ahogy beléptünk a nézőtérre, elöntöttek az érzelmek, és egymást követve csordogáltak a könnyek az arcomon. Szandi rögtön felkiáltott, hogy vigyázzak, mert elfolyik az egész fejem, úgyhogy folyamatosan törölgette az arcomat, a szívecskéimet pedig megpróbálta a lehető legjobban renoválni. Pár percre sikerült visszafognom a sírást, amikor is megszólalt a vb-himnusz, és elkezdtek bevonulni a két csapat játékosai. Most háromszor olyan intenzíven folytak a könnyeim, mint az előbb, de most már Szandi sem tudott mit kezdeni az arcommal, azt mondta, hogy a lehető legjobban oldotta meg a festék fixálását, így állítása szerint legfeljebb csak a minta fele tud szétkenődni. Amikor megszólalt a világ legszebb himnusza, szívemre tett kézzel álltam végig, miközben hatalmas mosoly terült szét az arcomon. Miután vége lett, éreztem, hogy taknyom-nyálam összefolyt már, úgyhogy ideje volt rendbe tennem magamat, hogy gondtalanul élvezhessem a mérkőzést. Az első félidőt igazán élveztem is. Aztán jött a poklok pokla.
            A 27. percben vezetést szereztünk Xabi Alonso tizenegyesével, és elképesztő volt, ahogy a stadionban lévő összes vörös-aranyba öltözött szurkoló egyszerre üvöltött fel a spanyolokat éljenezve, és a 44. percig meg is tartottuk a vezetést. Viszonylag nyugodt voltam a félidőben, elvégre döntetlen volt az állás, és a testem mindenegyes négyzetmillimétere bízott a La Rojában, annyira nagyon hitt bennük, hogy sajgott mindenem, és alig bírtam lábra állni. Egyetlenegy negatívumot tudok mondani a borzasztóan nagy elfogultságom ellenére, amelyet a spanyolok iránt érzek, mégpedig a brazil Diego Costa. Merthogy ő nem ibériai, egyáltalán nem. Egyszerűen borzalmas, amit a pályán művel, elképesztő, hogy amíg ő kint a füvön rohangál teljesen értelmetlenül, addig olyanok, mint Fernando Torres vagy David Villa a kispadon ülnek. Minden elismerésem Del Bosque-é, de ebben hatalmasat hibázott. Costa nem idevaló, nagyon remélem, hogy erre minél előbb rá fog jönni.
            Majd elkezdődött a mérkőzés második negyvenöt perce. A Bayern München támadója, Arjen Robben talált Casillas kapujába, ami kettő-nullás állást eredményezett. Nem könnyű elmondani, hogy milyen érzés tombolt bennem ekkor a leginkább, de a java még hátra volt. Nem sokáig kellett várni a következő csapásig. A 65. percben De Vrij zörgette meg a spanyolok kapujának a hálóját, az szívemből pedig egy újabb darabot téptek ki. Konkrétan éreztem, hogy vérzek belül. Ahogy a forróság szétperzselt mindent, és a remény utolsó szikrái maradtak csak égve bennem. Mégsem tudtam sírni, úgy éreztem, mintha a könnycsatornáim kiszáradtak volna a testemben tomboló forróságtól.
Majd jött a negyedik. Ha nem lettem volna ebben az állapotomban és nem az én csapatomnak lövik a gólt, igazán értékeltem volna, mert bár nagyon fáj beismerni, Van Persie „lövését” meg fogja jegyezni a világ. Aztán egyszerre mintha apályból dagály keletkezett volna a könnycsatornámban, úgy tört elő az utóbbi percekben elfojtott könnymennyiség. Annyira sírtam, hogy már képtelen voltam látni azt, ami pályán zajlik, és úgy tűnt, a levegőm is fogyni látszik, mert vészesen kapkodnom kellett utána. Felálltam a helyemről, kis híján el is estem, de el tudtam indulni. El innen. Olyan messzire innen, amennyire csak lehet.
A fejemben érzett fájdalom olyan volt, mintha az ismeretlen gonosztevők belülről próbálták volna szétfeszíteni minden erejükkel, amivel rendelkeztek; a tüdőmben pedig még kevesebb levegőt éreztem. A könnyeim forró lávaként égették az arcomat és a szememet, és egyszerűen megállíthatatlanul törtek kifelé. Hallottam, amint Veráék a nevemet kiáltják, de én már befordultam a lefelé vezető lépcsőnél, amin elkezdtem lépkedni olyan gyorsan, amennyire a reszkető lábaim bírták. Ahogy a hallba értem, sokkal erősebb volt a fény, de arcokat még mindig nem tudtam kivenni a sűrű fátyoltól, melyet a könnyeim alkottak. Emlékeztem, merre jöttünk be, így az éles látásom nélkül is tudtam, merre kell mennem. Futni kezdtem, közben éreztem, hogy furcsa, fuldokló hang tört fel a torkomból. Amikor elértem a kapukhoz, amiken keresztül a jegyed lecsekkoltatásával tudsz bejutni, nekimentem valakinek, de nem akartam, hogy bárki is lásson így, úgyhogy továbbfutottam.
- Níla? Níla! Níla!- kiáltotta egy hang.- Nem, mégsem megyek be, engedjenek ki, ki akarok menni!
Kiértem a parkolóba, majd egyszer csak éreztem, ahogy a lábam feladja a szolgálatot, kifut belőle a maradék erő, és a földre rogytam. Már nem sírtam, zokogtam. Fájdalmas, meggyötört hangok jöttek ki belőlem. Mintha ki akart volna szakadni a szívem. A tüdőm. A gyomrom. Hányingerem is volt.
- Níla!
Futást hallottam, és az ismeretlen hang zihálását, amint a nevemet kiáltozta. Éreztem, amint megtalál a tekintetével, majd elindult felém.
            - Níla! Uramisten, jól vagy?- kérdezte a hang, és a hátamra tette a kezét, majd szépen lassan magához fordította az arcomat.- Níla.- mondta ismét, és szorosan magához ölelt.- Shhh. Nincs semmi baj. Nincs semmi baj.

            Neymar volt az.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése