-->

2015. május 23., szombat

15♥ - Vörös-arany vér

2014. július 14. 16 óra 40 perc (Arena Fonte Nova környéke, Salvador)

            - Mit csinálsz te itt?- szipogtam.
            - Be akartam nézni a meccsre. Érdekelt, mert nagyon jó csapatok játszanak egymással.- mosolygott.
            - Ne vigyorogj itt nekem, most téptek ki egy darabot a szívemből!
            - Szeretném neked visszaadni.
            - Tessék?- kérdeztem döbbenten, miközben még mindig folytak a könnyeim.
            - Gyere velem!
            - Neymar…
            - Kérlek!- mondta és nyújtotta nekem a kezét.
Megfogtam, és hagytam, hogy húzzon magával. Amikor észrevettem, hogy az épület felé vezet, megtorpantam.
            - Én nem megyek oda vissza. És egyébként is, borzalmasan nézhetek ki, nem is értem, hogy bírod elviselni a látványomat…
            - Níla. Te nem tudsz olyat tenni, hogy ne tudjalak elviselni, szóval hagyjuk ezt, és induljunk.
            - De…
            - Indulás!
            - Én csak zsebkendőt akartam kérni!
            - Ja, az más, ez esetben egy pillanat, és… meg is van. Tessék.
            - Köszi.
            - Nincs mit. Na gyere!
Amikor azt hittem, hogy a főbejárathoz megyünk, tévedtem, mert Neymar továbbment. Nem értettem, mit csinál, de aztán megvilágosodtam. Egy hátsóbejáratot keresett, természetesen, úgy látszik mindketten egyfajta „muszáj a hátsó ajtón bemennem, hátha börtönbe zárnak 10 évre” betegségben szenvedünk. De nincs ezzel baj, így nem lehet unalmas életünk.
Neymar körülnézett, majd benyitott, és behúzott magával. Szinte már kocogott előttem, szóval gyorsan kellett szednem a lábaimat utána. Egyre világosabb lett, aztán kijutottunk a folyosóról.
            - Mi a sza…- mondtam teljesen artikulátlanul, és csak tátottam a számat.
A spanyol válogatott vonult az öltözője felé közvetlenül az orrom előtt. Ha előrelépnék egyet, már neki mennék valamelyiknek. Vérzett a szívem, mert soha nem láttam még ilyen fájdalmat és csalódást az arcukon. Soha. Másfelől viszont atyaég, itt állnak előttem a bálványaim, akiket már olyan régóta szeretek és nyomon követek, és most akár meg is érinthetném őket. Kár, hogy teljesen le voltam fagyva, meg amúgy sem akartam börtönbe kerülni, amiért letámadtam őket, szóval ellenálltam.
A szemem sarkából láttam, hogy Neymar engem néz és mosolyog.
            - Elnézést, maguk mit keresnek…- bukkant elő egy biztonsági őr a hátunk mögül.- Oh, bocsássanak meg, már itt sem vagyok.- mondta zavarban, amint Neymar felé fordult. Neymar elégedett arckifejezéssel fordult vissza, és a sort záró Xavit figyelte, aki a többiek után ballagott lehajtott fejjel. Amikor felnézett, egyből a brazil felé vette az irányt. Pacsiztak egyet, majd átölelték egymást, Neymar pedig súgott valamit a spanyol fülébe, melynek hatására Xavi arcán fáradt mosoly jelent meg, és felém fordult:
            - Szia! Níla, jól mondom?
            - Öö.. öö… i-igen.
- Figyelj ide most rám. Tudom, hogy ez most nagyon fáj, számomra is pokoli érzés, de ne felejtsd el, hogy minden rosszat valami jó dolog előzött meg és fog követni. Sose veszítsd el a hitedet! Ez az egyetlen biztos pont az életben, ha ez nincs meg, semminek nincs többé értelme. Történelmet írtunk több alkalommal is; egy tartalmas és győzelemben gazdag korszakot élhettünk át; megnyertük a legnagyobb megpróbáltatásokat. Ennek a fejezetnek is el kellett jönnie, amit ma éltünk át. Egyszerűen elkerülhetetlen volt, és biztos vagyok benne, hogy ezt valahol mélyen te is tudtad, bármilyen nehéz is most beismerni. Itt az idő, hogy pihenjünk egy kicsit, hogy teret adjunk másoknak is. Aztán majd idővel ismét elérkezünk oda, hogy a La Roja felemelkedhessen és újra a dicsőség lángja éghessen a szívekben, és hasonló aranykorszakot teremtsen meg, mint amilyennek most a végére értünk.
            - Én… nem tudom, mit mondhatnék, egyszerűen… ti vagytok az én biztos pontom, ha ti nem lennétek, nem lennék az, aki. Annyira…- csuklott el a hangom, és már megint sírtam.
            - Megvan benned a vörös-arany vér.- jegyezte meg mosolyogva.- Ezt már akkor tudtam, hogy megláttalak pár perccel ezelőtt. Lehetne egy kérésem?
            - P-persze.
            - Bármi megtörténhet ezen a világbajnokságon, de csodát már csak az új generáció tehet, mi pedig kényelmesen hátradőlve figyeljük majd, amint a világ tetejére kerülnek. És véleményem szerint erre abszolút megvan a lehetőség, jó pár ígéretes futballista van Spanyolország tarsolyában, akik készek harcolni az álmaikért, az országukért és a szurkolókért. Hagyj magadnak egy kis időt, hogy megemészd a dolgokat, és amely során szomorkodj annyit, amennyi csak jólesik. Nem lesz könnyű, de az új generációnak szüksége van olyan szurkolókra, mint amilyen te vagy. Egyedül nem fog nekik menni, egy focistának nagyobb szüksége van támogatókra és olyanokra, akik feltétel nélkül, szüntelenül bíznak benne, mint azt te valaha is gondolnád. Tarts ki mellettük ugyanúgy, mint ahogy mellettünk álltál ki.
            - Annyira szeretnék mindent megköszönni nektek, de… egyszerűen egy ép mondatot nem tudok jelenleg összerakni.
            - Kismillió módon fejezted már ki a háládat az utóbbi években, és hidd el, minden eljutott hozzánk.- kacsintott.- Én vagyok az, akinek köszönetet kell mondanom neked.
Majd elindult a többiek után, de útközben megtorpant, és lekapta magáról a mezét.
            - Tudtam, hogy a legjobb kezekbe fog kerülni, ha nem adom oda a pályán senkinek.- nevetett.- Vigyázz rá, ahogy magadra is!
És követte társait az öltöző irányába.
            - España siempre.- suttogtam a kezemben Xavi mezével.

~

            - Ezt miért csináltad?- kérdeztem, miközben már a parton sétáltunk.
            - Mert ezt kellett tennem.- válaszolta egyszerűen.
            - De miért? Miért éri ez meg neked?
            - Níla, ahogy kinéztél, amikor utolértelek, az én szívem is majd’ megszakadt.- nézett rám, majd előre fordította a fejét.
            - De…
            - Níla! Miért zavar ennyire, ha törődnek veled?
            - Nem az zavar, hogy törődnek velem, hanem az, hogy ki törődik velem! Miért érdekel az téged, hogy mi van velem?- álltam meg, és szerettem volna pontot tenni az i-re.
            - Níla, én senkit sem hagytam volna ott olyan állapotban…
            - Válaszolj!
            - Mert kedvellek, és szeretnélek megismerni. Azért meg már csak a sorsot hibáztathatod, hogy mindig összefutunk valahol… Miért olyan nehéz ezt felfogni?
            - Mert… Mert félek.- mondtam lesütött szemmel.
Neymar egy ideig csendben álldogált, majd felém fordult:
            - Figyelj, én nem tudom, mitől félsz, de ha tényleg így érzel, hadd változtassak ezen. Engedd meg, hogy segítsek. Mást nem kérek.
Elgondolkodva néztem rá, már szinte könyörgő hangja csengett a fülemben, tekintete pedig kiéhezve vágyott az igenlő válaszomra. Behunytam a szemeimet, és végül eleget tettem kívánságának.
            - Jól van.
            - Ez az!- kiáltotta, mint valami kisgyerek, aki most tudta meg, hogy Disneylandbe fog menni.- És most mesélj nekem.
            - Miről?
            - Hogy milyen érzés volt.- mondta, majd megállt és leült a homokba. Mivel arra várt, hogy én is helyet foglalok mellette, követtem a példáját. Eleinte nem tudtam, miről beszél, de aztán természetesen rájöttem.
            - Hát… Nem tudom, elég nehéz erről beszélni. Nem is tudnám szavakban kifejezni. Erre vártam már amióta az eszemet tudom, hogy élőben láthassam őket, és pont egy ilyen csapást kellett átélnem. Annyira fájt, hogy konkrétan éreztem, amint kitépnek belőlem egy darabot, és… Ezt az érzést soha nem kívánnám senkinek. Aztán jött Xavi, amit… soha de soha nem tudnék neked rendesen meghálálni, mert olyan tettél ezzel, hogy… úristen, Neymar, ez az egész, fel nem tudod fogni, hogy mit tettél ma értem! Nézd meg, mi van a kezemben! Xavi Hernández meze, amiben focizott!- lóbáltam a kezemben, miközben már hangosan kiáltoztam.- Ezt mind értem tetted! Csakis értem, úristen!
Neymar folyamatosan rajtam nevetett azzal az ellenállhatatlanul aranyos nevetésével, én meg nem tudtam abbahagyni.
            - Ne nevess már, komolyan beszélek!- de már én is elkezdtem nevetni.- Annyira boldog vagyok!
            - Az vagy?- kérdezte Neymar, nevetése félénk mosollyá változott.
            - Igen, nagyon! És ezt neked köszönhetem!- kiáltottam elfojthatatlan, fülig érő vigyorgással, majd rávetettem magam és megöleltem.
            - Örülök neki, hogy boldog vagy. Sokkal jobban, mint gondolnád.- mondta, majd elengedett az ölelésből.- Miért sírsz?- kérdezte rémülten.
            - Nincs semmi baj, csak annyira szorítottál, hogy az még inkább nevetésre késztetett.
            - Hála istennek.- mondta és elröhögte magát megkönnyebbülésében.- Szóval akkor minden oké?
            - Minden.
            - És…
            - Ó, ne haragudj, most látom, hogy vagy 30 sms-em és nem fogadott hívásom van. Már biztos égen földön kerestek.- mondtam és elöntött a lelkiismeret-furdalás.- Mit szerettél volna mondani?
            - Ugye találkozunk még?
            - Persze! Ezek után nem fogsz tudni megszabadulni tőlem.- mondtam az immáron már rajtam lévő Xavi-mezre mutatva.- Mivel neked sűrűbb az időbeosztásod, azt javaslom, hogy jelezz, ha hiányzik a páratlan társaságom. Nekem nincs sok dolgom, szóval ott leszek.
            - A páratlan helyett lehet, hogy én más szót használtam volna, de ne akadjunk fenn a részleteken.- nevetett Neymar.- Egy pillanat. Az a helyzet, hogy elhagytam a telefonomat, szóval…
            - Nem hagytad el.- szóltam közbe hirtelen. Ajaj, remélem, nem fog kiakadni.
            - Tessék?
            - Elloptam.
            - Hogy mi??
            - Vagyis tulajdonképpen a barátnőm vitte el az öltözőből, aztán nála maradt, de elrontotta a telefont, úgyhogy szerelőhöz kellett vinnem. De maradjunk annál a verziónál, hogy elloptam, mert úgy elég lesz csak engem kinyírnod.- hadartam el gyorsan, majd összeszorított fogakkal vártam a reakcióját az imént átnyújtott iPhonejával kapcsolatban.
            - Ez…
            - Oké, essünk rajta gyorsan, nem bírom a kivégzés előtti időhúzást.
            - Nem foglak kinyírni.
            - Uuhh, háleluja.- fújtam ki a visszatartott levegőt, majd felkaptam a fejemet.- Vagyis… Nem?
            - Nem.
            - Akkor jó, szia!- mondtam gyorsan integetve, majd el is indultam, csak visszarántott a karomnál fogva. El akartam slisszolni, mielőtt meggondolja magát. Hát nem jött össze.
            - Ne menj el!- suttogta.
            - Ne csináld már, tudod, hogy muszáj mennem!
            - Akkor ígérd meg, hogy láthatlak! Holnap, holnapután… Minél előbb.
            - Neymar… Én ezt már megígértem neked.
            - Ígérd meg még egyszer!- hajolt egészen közel.

            - Ígérem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése